Jumaat, 11 April 2014

Perla Chocolate Milk


Perla Chocolate Milk menggabungkan serbuk mutiara yang merupakan bahan pelembap semulajadi yang amat baik untuk kulit bersama gabungan kolagen, vitamin C dan Habbatus Sauda yang berkesan bagi membantu menyerlahkan keanggunan dan keremajaan kulit anda dari dalam.
Kandungan: 20 uncang
Harga: RM65 FREE POSTAGE

Perla Chocolate Milk turut mengandungi L-Cysteine Hydrochloride Monohydrate yang berupaya membantu meningkatkan kecerahan kulit di samping membantu memperbaiki struktur kulit agar ia lebih halus, anjal dan gebu.

Khasiat Perla Chocolate Milk

  • Meningkatkan kecerahan warna kulit
  • Melembap dan menghaluskan kulit
  • Menyerlahkan keremajaan kulit
  • Mengatasi masalah kulit seperti jerawat, kedutan dan kerosakan akibat pancaran radiasi UV
  • Meningkatkan keanjalan kulit
  • Membantu melambatkan proses penuaan kulit

Kandungan Perla Chocolate Milk

Mutiara: Mutiara berupaya meningkatkan kecerahan, kelembapan, dan kehalusan kulit di samping melindunginya daripada pancaran radiasi ultraungu yang boleh mengakibatkan kerosakan dan kanser kulit. Mutiara turut mampu mengatasi kegatalan serta mengurangkan kesan garis-garis halus dan kedutan.
L-Cysteine Hydrochloride Monohydrate: Sebatian ini merupakan sejenis asid amino yang berperanan mencegah penghasilan pigmen melanin seterusnya membantu meningkatkan kecerahan kulit, di samping menggalakkan penghasilan glutathione yang bersifat antioksidan bagi mencegah kerosakan sel dan melambatkan proses penuaan.
Kalsium: Kalsium bukan sahaja baik untuk tulang dan gigi, malah berupaya menyihatkan kulit. Kalsium membantu melindungi kulit daripada masalah kulit seperti eczema, radang dan jangkitan. Ia juga mampu membekalkan antioksidan yang berupaya mencegah kerosakan komponen kulit seperti kolagen seterusnya membantu mengekalkan kehalusan dan keanjalan kulit.
Coklat: Coklat berasal dari pokok koko yang bukan sahaja berupaya membekalkan tenaga kepada tubuh badan dan memelihara kesihatan sistem kardiovaskular, malah mampu menyerlahkan seri kulit dan melindunginya daripada kerosakan akibat pancaran radiasi ultraungu (UV). Ia kaya dengan khasiat dari sumber kalsium, vitamin A dan karbohidrat serta tinggi kandungan antioksida yang berperanan meneutralkan kesan radikal bebas seterusnya membantu mencegah kerosakan kulit dan melambatkan proses penuaan kulit. Selain itu, koko juga berupaya mengekalkan kehalusan dan kelembapan kulit di samping membantu menyahtoksin sekaligus membantu menyingkir sel kulit mati dan menggalakkan pertumbuhan sel kulit yang lebih sihat.
Krimer Bukan Tenusu: Pengganti susu atau krimer ini terhasil daripada lemak sayuran dan mengandungi sirap glukos yang memberikan sedikit rasa manis kepada krimer bukan tenusu. Ia bebas laktosa dan sesuai untuk mereka yang alah terhadap bahan tenusu. Krimer bukan tenusu mempunyai jangka hayat yang lebih lama di samping mampu menstabilkan rasa dan haba minuman.
Gula: Selain menambahkan lagi rasa manis dalam minuman, gula mempunyai kandungan kalori yang tinggi yang berperanan untuk meningkatkan tenaga tubuh. Asid Glycolic yang terkandung dalam gula pula membantu mengekalkan kesihatan dan kulit wajah.
Habbatussauda: Di samping memelihara kesihatan dalaman, Habbatussauda yang kaya dengan kandungan asid lemak ini turut berupaya memperbaiki tekstur kulit, mengekalkan kehalusan kulit serta membantu menyerlahkan lagi keremajaan kulit.
Betik: Buah yang kaya dengan vitamin C ini berupaya merawat masalah kulit seperti jerawat, kedutan, ekzema dan psoriasis. Betik juga mampu membersih dan menghapuskan sel-sel kulit mati selain bertindak menghalus dan meremajakan kulit wajah anda.
Tomato: Tomato terbukti dapat mengecilkan pori-pori, menghilangkan bintik-bintik hitam, mengawal penghasilan minyak pada wajah, mengekang pertumbuhan jerawat di samping mengatasi masalah kulit kusam dan melindungi kulit daripada sinaran ultraungu yang boleh merosakkan kulit.
Vitamin C: Turut dikenali sebagai asid arkobik, vitamin C merupakan nutrien yang penting bagi rawatan kulit. Ia bersifat antioksidan yang berperanan menyahtoksin dan meneutralkan kesan radikal bebas sekaligus berupaya mencegah kerosakan sel dan proses penuaan kulit.
Kolagen: Kolagen merupakan struktur protein utama yang kaya dengan khasiat untuk kesihatan tubuh badan. Ia berupaya meningkatkan kehalusan dan keanjalan kulit di samping menggalakkan proses pemulihan luka, mengurangkan kesan parut dan kedutan serta menentang proses penuaan kulit. Selain itu, kolagen juga mampu menggalakkan pembakaran lemak, memelihara sel-sel tubuh serta meningkatkan tahap metabolisme sekaligus membantu mengurangkan berat badan yang berlebihan.

Cara Penggunaan Perla Chocolate Milk

  1. Bancuh 1 uncang Perla Chocolate Milk bersama secawan (150 ml) air panas
  2. Kacau hingga larut dan hidangkan
  3. Simpan di tempat yang sejuk dan kering.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan