Isnin, 14 April 2014

Bedak Mak Andam (Jamu Jelita)


Serlahkan seri wajah anda dengan Bedak Mak Andam yang membantu melindungi kulit daripada kerosakan akibat pencemaran dan pancaran UV di samping mengawal kadar minyak pada permukaan kulit yang merupakan punca utama kepada jerawat.
Bedak Mak Andam hadir dengan 2 pilihan warna: Natural dan Sawo Matang.
Harga: RM25.90  RM24 postage rm6

Khasiat Bedak Mak Andam

  • Melindungi kulit daripada kerosakan akibat pencemaran dan pancaran UV
  • Menyerlahkan keanggunan dan kesegaran wajah
  • Mengawal kadar minyak pada permukaan kulit sekaligus membantu mengurangkan dan mencegah penghasilan jerawat
  • Tahan lama serta tidak cair, berminyak dan menyumbat liang pori
  • Wajah tampil lebih sempurna tanpa kesan bercapuk, bertepung dan lebam
  • Sesuai untuk semua jenis kulit dan jantina

Kandungan Bedak Mak Andam

Talc: Talc atau talkum merupakan bahan mineral metamorfik yang terdiri daripada magnesium silikat yang terhidrat serta sering digunakan dalam industri farmaseutikal dan kosmetik. Ia berupaya menyerap kelembapan di samping mengurangkan masalah kulit yang disebabkan oleh penghasilan peluh yang berlebihan.
Mica: Mica merupakan sejenis mineral silikat yang sering digunakan dalam bidang kosmetik sebagai pigmen atau bahan pewarna seperti di dalam produk bedak asas dan pewarna kuku. Ia mampu menambah sinar dan kilauan pada permukaan kulit sekaligus membantu menghalus dan menyerlahkan seri kulit.
Magnesium Stearate: Magnesium stearate atau garam magnesium merupakan antara bahan yang sering digunakan dalam produk kosmetik. Ia mampu menangkis air dan menyerap lebihan minyak seterusnya membantu produk yang digunakan kekal lebih lama pada kulit terumanya kulit berminyak. Selain itu, magnesium stearate turut berupaya menyerlahkan seri kulit wajah di samping membantu mengekalkan kelembapan kulit.
Titanium Dioksida: Sebatian sintetik yang turut dipanggil titania ini mudah menyerap ke dalam kulit dan berperanan menambah warna pada sesuatu produk serta melindungi kulit daripada sinaran matahari dan pancaran radiasi ultraungu (UV) sekaligus membantu mencegah proses penuaan dan serangan kanser kulit.
Serbuk Nylon: Serbuk Nylon bukan sahaja berupaya mengurangkan kesan cela dan kedutan, malah membantu menyerap minyak sekaligus mengurangkan lebihan minyak pada permukaan kulit agar kulit wajah anda tampil lebih segar dan berseri.
Zink Oksida: Zink oksida merupakan sejenis sebatian bukan organik yang berupaya mengatasi masalah kulit seperti kegatalan dan luka di samping melindungi kulit daripada penuaan pramatang dan kerosakan akibat pancaran radiasi ulttraungu (UV) sekaligus membantu mengurangkan risiko serangan kanser kulit.
Tocopheryl Acetate: Tocopheryl acetate turut dipanggil vitamin E acetate serta berfungsi sebagai agen antioksida yang berperanan melindungi tisu kulit daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas sekaligus membantu mencegah proses penuaan kulit, mengatasi masalah radang serta memperbaiki struktur kulit.
Propylparaben: Propylparaben merupakan sebatian organik yang sering terkandung dalam tumbuhan serta berperanan sebagai bahan pengawet dan bertindak sebagai agen anti-kulat bagi melindungi produk ini daripada kerosakan.
Methylparaben: Sebatian yang turut dipanggil methyl-4-hydroxybenzoate ini juga merupakan bahan pengawet yang berperanan untuk membasmi mikrobiotik yang boleh merosakkan sesuatu produk.

Cara Penggunaan Bedak Mak Andam

  1. Cuci wajah dan sapukan penyegar dan pelembap pada kulit terlebih dahulu
  2. Sapu dan ratakan Bedak Mak Andam pada seluruh wajah
  3. Sesuai untuk semua jenis kulit


Tiada ulasan:

Catat Ulasan