Isnin, 17 Mac 2014

Jus Sedap Malam


Jus Sedap Malam dirumus daripada 100% herba semulajadi bagi membantu mengatasi masalah dalaman wanita di samping meningkatkan tahap tenaga dan kecergasan serta memelihara kesihatan tubuh wanita secara menyeluruh agar anda kekal aktif dan segar sepanjang hari.
Kandungan: 250 ml

Harga Pasaran: RM30
Harga Cun Deheart: RM35sm/rm39ss



Khasiat Jus Sedap Malam

  • Membantu menyingkir bau badan yang kurang menyenangkan
  • Menyegarkan tubuh badan
  • Mengatasi keletihan dan kelesuan
  • Membantu mengempiskan perut
  • Membentuk tubuh badan yang ramping dan ideal
  • Mengatasi masalah senggugut
  • Menganjalkan kulit
  • Memejalkan payudara dan punggung
  • Mengatasi masalah keputihan
  • Mengatasi bau haid yang hanyir
  • Mengetatkan otot-otot dalaman selepas bersalin

Kandungan Jus Sedap Malam

Sirih: Sirih mengandungi pelbagai khasiat untuk tubuh badan manusia terutamanya wanita. Daun sirih bersifat antiseptik dan mampu menentang jangkitan mikroorganisme di samping mempercepatkan pemulihan luka, merawat masalah jerawat dan kegatalan.
Madu: Madu merupakan manisan yang dihasilkan oleh lebah menggunakan nectar bunga dan terdiri daripada glukosa dan fruktosa yang berupaya membekalkan tenaga kepada tubuh badan. Ia mengandungi vitamin B kompleks, magnesium, fosforus, mangan dan potassium yang berperanan memelihara kesihatan tulang dan gigi selain meningkatkan tahap metabolisme, menggalakkan fungsi otak dan sistem saraf, serta menstabilkan tekanan darah. Selain berupaya meningkatkan sistem imunisasi yang berperanan mencegah daripada penyakit, madu turut bertindak sebagai agen antioksida dan antiradang di samping membantu menggalakkan proses pemulihan luka dan memelihara kesihatan kulit.
Goji: Ramuan ini kaya dengan nutrien seperti vitamin B1 (Thiamin) dan kalsium berupaya meningkatkan tahap tenaga dan mengurangkan lemak berlebihan dalam tubuh. Asid Amino L-glutamine dalam beri Goji pula dapat meningkatkan pembuatan tisu otot tanpa lemak. Beri Goji juga mengandungi bahat mineral seperti zat besi, magnesium, fosforus, kalium, selenium, natrium dan zink yang penting untuk metabolisme tubuh di samping membantu, menguatkan kelenjar yang bertanggungjawab untuk menjana tenaga dan pertumbuhan otot, memelihara sistem penghadaman, mengurangkan kekejangan dan keletihan otot, serta melegakan masalah sindrom pra haid.
Limau Purut: Limau purut kaya dengan asid sitrik yang bersifat antioksida dan membantu mengekalkan kelembapan kulit selain berupaya meneutralkan radikal bebas sekaligus mencegah daripada kerosakan sel. Limau purut juga mampu merawat luka, lebam dan kesan gigitan serangga, di samping melancarkan peredaran darah sekaligus memelihara kesihatan organ dalaman.
Laici: Laici bukan sahaja bebas daripada kolestrol dan lemak tepu, malah kaya dengan serat, kalium, vitamin C, vitamin B-kompleks seperti thiamin, niacin dan folat serta merupakan agen antioksida yang berperanan membasmi radikal bebas di samping membantu memelihara kulit dan merawat jangkitan kuman terutamanya di bahagian intim. Laici juga mengandungi potassium yang mampu mengawal tekanan darah dan menggalakkan fungsi jantung, selain zat besi yang penting untuk penghasilan sel darah merah.
Manjakani: Manjakani bersifat antioksidan yang bukan sahaja mampu menyahtoksin, malah melambatkan proses penuaan sel serta menentang serangan kanser payudara dan rahim. Sifatnya astringennya pula berperanan penting untuk membasmi bakteria dan kuman yang mencetuskan bau kurang enak pada bahagian intim wanita, di samping mengatasi masalah keputihan dan mengecutkan tisu faraj.
Kacip Fatimah: Kacip Fatimah terbukti mampu mengatasi masalah keputihan di samping menstabilkan kitaran haid wanita, menyegarkan bahagian intim dan meningkatkan fungsi seksual wanita selain mencegah serangan penyakit.
Halia: Halia mengandungi khasiat dari sumber air, karbohidrat, serat, kalium, fosforus, kalsium, protein, asid amino, niasin, lemak serta vitamin A, B dan C yang membantu membuang angin dalam badan, melancarkan peredaran darah dan sistem pencernaan, memelihara sistem saraf di samping membuang bau yang kurang menyenangkan pada tubuh badan dan darah haid. Selain itu, halia turut berupaya menyahtoksin, mengatasi sakit pinggang, memanaskan badan yang kesejukan, meningkatkan tahap imunisasi serta merangsang penyerapan nutrien yang penting untuk tubuh badan.
Ros: Bunga mawar sememangnya berkesan untuk menyegarkan tubuh badan di samping menyerlahkan seri kulit dimana ia membantu mengecilkan pori-pori dan mengawal kulit yang berminyak. Di samping itu, bunga mawar turut berperanan mengatasi kerosakan dan mengekalkan kesihatan rambut di samping meredakan tekanan.
Pueraria Mirifica: Pueraria Mirifica berupaya menganjal dan membesarkan saiz payudara di samping membantutkan pertumbuhan sel kanser bagi pengidap kanser payudara. Phytoestrogen yang terkandung dalam Pueraria Mirifica mampu mengatasi osteoporosis dan simptom-simptom menopause. Selain berupaya mengatasi masalah kulit seperti tompok-tompok penuaan, kulit kering dan berjerawat, herba ini turut membantu melangsingkan tubuh badan, meningkatkan tahap tenaga, memulihkan kesakitan pada bahagian rahim serta mengatasi masalah keputihan. Blueberi:
Habbatussauda: Herba yang turut dipanggil Jintan Hitam ini sarat dengan khasiat untuk kesihatan kulit dan tubuh badan manusia. Ia mengandungi asid lemak yang berupaya memperbaiki tekstur kulit, di samping menyerlahkan seri dan keremajaan kulit. Di samping itu, Habbatussauda turut membantu mengatasi masalah jerawat dan kulit kering serta masalah kesihatan lain seperti dalam sistem pernafasan, penghadaman dan kencing manis.
Kurma: Kurma terbukti mempunyai pelbagai kebaikan untuk kesihatan kita. Kurma berfungsi membekalkan tenaga fizikal dan mental sekaligus membantu meningkatkan keupayaan mental. Ia juga kaya dengan serat dan potassium untuk menyeimbangkan kandungan air dalam badan, mencegah dari serangan kanser usus, membantu dalam pembinaan otot serta memelihara sistem saraf sekaligus membantu memelihara kesihatan secara menyeluruh.
Delima: Delima mengandungi mengandungi anthocyanin dan tannin hidrolisis yang merupakan agen antioksida yang berfungsi menyahtoksin seterusnya membantu mencegah kerosakan sel dan menentang proses penuaan kulit dan serangan kanser kulit. Selain membantu menggalakkan pertumbuhan sel-sel kulit yang sihat, delima juga mampu memperbaiki tekstur kulit, meningkatkan keanjalan dan kecerahan kulit, serta mengatasi masalah seperti kedutan dan garis-garis halus. Delima juga berupaya memelihara kesihatan jantung dan melancarkan sistem pencernaan.
Kolagen: Kolagen merupakan struktur protein utama yang kaya dengan khasiat untuk kesihatan tubuh badan. Ia berupaya meningkatkan kehalusan dan keanjalan kulit di samping menggalakkan proses pemulihan luka, mengurangkan kesan parut dan kedutan serta menentang proses penuaan kulit. Selain itu, kolagen juga mampu menggalakkan pembakaran lemak, memelihara sel-sel tubuh serta meningkatkan tahap metabolisme sekaligus membantu mengurangkan berat badan yang berlebihan.
Akar Serapat: Akar Serapat berupaya memperbaiki dan menegangkan tisu faraj selain membantu menghalus serta mencantikkan kulit. Akar Serapat juga membantu mengukuhkan otot dan sendi, di samping mengatasi kekejangan otot rahim dan kelesuan ketika haid. Herba ini mampu melancarkan peredaran darah bagi meningkatkan kadar oksigen sekaligus meningkatkan fungsi organ dan tahap kesihatan wanita.
Glutathione: Glutathione atau Gluta terdiri daripada 3 jenis asid amino iaitu cystein, glycerin dan glutamic yang berfungsi menyingkir toksin dan radikal bebas seterusnya mencegah kerosakan sel, di samping beruupaya meningkatkan kehalusan dan kecerahan kulit, mengatasi masalah seperti kulit bersisik, kering dan luka. Gluta juga adalah agen antioksida yang berupaya meningkatkan sistem imunisasi, mengurangkan risiko serangan kanser dan melambatkan proses penuaan kulit.

Cara Penggunaan Jus Sedap Malam

  1. Ambil 1 sudu besar setiap pagi dan malam


Tiada ulasan:

Catat Ulasan